אחריות מקצועית | ביטוח מקצועי | ביטוח מנהלים- ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועית

 

ביטוח אחריות מקצועית זהו ביטוח אשר ניתן עבור אנשים העובדים במקצועות המוגדרים תחת ההגדרה "מקצועות חופשיים".

מקצועות חופשיים אלו הם מקצועות אשר מתקיימים ומתנהלים אל מול לקוחות.

אנשים רבים עוסקים במקצועות מול לקוחות, ופעמים רבות כאשר אותם לקוחות אינם מרוצים מן השירות הניתן להם ומרגישים שנעשתה מולם רשלנות והם אינם קיבלו את השירות אשר לו הם ציפו אזי הם תובעים את הצד השני שהעניק להם את הטיפול.

ובכדי להמנע מאותם תביעות ישנו ביטוח אחריות מקצועית.

 

גם אלו העוסקים במקצועות כמו שעורכי דין ורואי חשבון חשופים לטענות מצד לקוחותיהם ונאלצים להתמודד לעתים בבתי משפט עם תביעות נזיקין, כך גם כמעט כל נותן שירותים אחר. ברשת האינטרנט ניתן למצוא הצעות לביטוחי אחריות מקצועית לעורכי דין, למאמנים, לרואי חשבון ואפילו לקוסמטיקאיות.

למעשה ביטוח אחריות מקצועית מעניק למבוטח שקט נפשי ואפשרות להמשיך לעבוד בעבודתו ללא כל חששות וללא כל בעיות.

גם אם התרחש מצב שבו הלקוח תבע את את הצד שמעניק טיפול אזי רשאי אותו אדם לקבל מחברת הביטוח החזר על הוצאות המשפט, משום שיש לו ביטוח אחריות מקצועית אשר מעניק לפניו את כל אותה הגנה נדרשת.

 

ישנן חברות ביטוח שדורשות שתתאם איתן מראש, בהתכתבות מסודרת, את כיסוי הוצאות המשפט. הימנעות מתיאום מראש תוביל לשלילת הזכות לקבלת כיסוי כספי. חבל. כמו כן, חשוב גם לזכור שכיסוי האחריות המקצועית אינו בלתי מוגבל. לחברות הביטוח יש בדרך כלל רף עליון לכיסוי.

אם מתרחש מצב אשר בו נקלעים לסיטואציה שבה מקבלים מחברת הביטוח כיסוי מלא עד לרף העליון שנקבע מראש בפוליסה, אזי תסתיים תקופת הביטוח של אותו אדם.

 

כיום, בעולם אך גם בארץ רבות הן התביעות המשפטיות כלפי בעלי מקצועות חופשיים בגין אחריות מקצועית. לקוחות רבים תובעים בקלות את נותן השרות אם לא היו מרוצים ואם הם חושבים שנגרם להם עוול כלשהו כתוצאה ישירה מהשרות שניתן להם, ששילמו עבורו או שהובטח להם.

על כן מומלץ לכל בעל מקצוע לרכוש לעצמו ביטוח אחריות מקצועית ובכך לנהל את עבודתו בשקט וברוגע.

You may also like...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *