איך לשמור על כלי מטבח כך שיחזיקו מעמד זמן רב יותר?

אם בדיוק רכשתם כלי מטבח חדשים, ואתם רוצים לדעת כיצד לשמור עליהם ולתחזק אותם בצורה נכונה כך שישמשו אתכם במשך זמן רב יותר מהצפוי, הגעתם אל המקום הנכון.

קודם כל, חשוב לציין כי שמירה ותחזוקה של כלי מטבח חשובים לא רק בשביל שהכלים יחזיקו מעמד זמן רב יותר, אלא גם בשביל שהבישול בהם יהיה נקי, אסטטי ובריא יותר. הסביבה של המטבח היא סביבה שללא ניקיון ושמירה עליה יכולה להתמלא בבקטריות וחיידקים רבים בתוך זמן קצר מאוד, ולכן ניקיון ותחזוקה נכונה של הכלים והמטבח כולו ישמרו על סביבה סטרילית ונעימה לבישול ואכילה.

ניקיון מיידי ויסודי של כל כלי המטבח

לעולם אל תשאירו כלים בכיור ליותר מידי זמן. גם אם באותו הרגע אין לכם זמן לשטוף את הכלים, אל תלכו לישון עם כיור עמוס ואל תתנו לעצמכם להגיע למצב בו הכלים נשארים בכיור זמן רב. בזמן הזה שבו הכלים נשארים בכיור האוכל שנשאר עליהם מעלה עובש, ומייצר חיידקים ובקטריות לרוב אשר יכולים להתפשט בכל הכלים, ואפילו במטבח.

חשוב מאוד לנקות מיד את הכלים לאחר השימוש וכמובן, לבצע את הניקיון באופן ייסודי. אם יש לכלוך קשה שאתם לא מצליחים להסיר אל תתייאשו ותעזבו אותו – נסו להשתמש במים רותחים או חומרי ניקיון חזקים מאוד עד שתצליחו להסיר את אותו לכלוך לחלוטין ולהחזיר את הכלי מבריק ונקי לגמרי.

שימוש בחומרי ניקיון המתאימים לכלים

לפני שאתם משתמשים בחומרי ניקיון חזקים מאוד על כלים חשוב מאוד שתבדקו האם הם בכלל מתאימים לכלים הללו, וגם אם כן נסו את החומר קודם כל בנקודה נסתרת על הכלי בכדי לוודא את העמידות של הכלי מול החומר.

אחסון נכון

בכדי לשמור טוב יותר על הכלים חשוב להקפיד על סידור נכון של כל הכלים בארונות המטבח ואחסון כל כלי וכלי במקום המתאים לו בכדי שהכלים לא יפגעו אחד בשני. הדבר הגרוע ביותר שניתן לעשות הוא ליצור ערמה של סירים בתוך הארון ואז בכל פעם שאתם לוקחים אחד, כולם נופלים ועלולים להישבר או להתעקם.

You may also like...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *