ביטוח אחריות מקצועית לעורכי דין | אחריות מקצועית – ביטוח מקצועי

ביטוח אחריות מקצועית לעורכי דין | אחריות מקצועית – ביטוח מקצועי

ביטוח מקצועי הוא ביטוח המיועד לכל בעלי המקצוע אשר נחפשים לתביעות הנובעות עקב מקצועם , התרשלותם המקצועית , אי עמידה בהתחייביות המקצועיות שלהם וכל תביעה הנגזרת מתפקידו של בעל המקצוע.

ביטוח מקצועי מכסה נזקי רכוש ונזקי גוף עבוד צד שלישי בלבד. כלומר, הפיצוי ינתן לתובע ולא לנתבע.

ביטוח מקצועי יעניק לכל אותם בעלי המקצוע הרוכשים אותו אפשרות לעבוד ללא דאגה כי ביום שיתבעו יאבדו כסף רב ואת שמם הטוב, דבר היוביל אותם ככל הנראה לקריסה כלכלית ומקצועית.

בעלי המקצוע שירכו ביטוח מקצועי הם אותם בעלי המקצועות החופשיים, האנשים העובדים בדר"כ באופן עצמאי ומעניקים שירות ספיציפי כמו רופאים, עורדי דין , רואי חשבון , אדריכלים ועוד.

כל המקצועות הללו חשופים באופן קבוע לתביעות מצד לקוחות, כל התביעות קשורות ישירות לשירות אותו מעניק בעל המקצוע או למוצר אותו מוכר במסגרת תפקידו.

לדוגמא- אם קוסמטיקאית מכרה תכשיר אשר גרם נזקים לגוף הלקוחה – תתבע הלקוחה את הקוסמטיקאית . ביטוח מקצועי יעניק פיצוי ללקוחה וכן, יכסה הוצאות משפטיות. כאשר לבעל מקצוע יש ביטוח מקצועי הוא אינו צריך לחשוש מאובדן כספים רבים במקרה בו תגיע תביעה מסוג זה.

כאשר רוכשים ביטוח מקצועי, מצהיר בעל המקצוע על כל פעילותיו המקצועיות וכל השירותים שנותן\מוכר במסגרת תפקידו – במידה ויתבע בעל המקצוע על שירות שלא הוצהר, לא יקבל כיסוי מהביטוח.

לכן, כאשר חותמים על פוליסת ביטוח מקצועי, יש לוודא כי בעל המקצוע הצהיר על כל פעילותו במסגרת תפקידו.

You may also like...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *