האם אתה יושב כרגע מול מסך? -טלוויזיות

בעולם שבו כולנו במסכים רב היום, מצחיק לחשוב ולהזכר שעד לא מזמן לא היו כלל טלוויזיות.לדור הy זה שנולד לעולם המסכים, שאיי פד, לפטופ ואייפון אינם זרים לו כבר בגיל הינקות, לא נתפש כלל כי לדור ההורים שלו או הסבים שלו לא היו אפילו טלוויזיות.

 

גם היום כשילדי הקטנטנים צופים בתשדירים ישנים בחינוכית שחלקם מוקרנים בשחור לבן, אותם שידורי טלוויזיה של פעם, אותנטיים. הם מתקשים להבין מדוע רואים פתאום בטלוויזיה שלנו בשחור לבן.

 

כל ניסיונותי להסביר להם קצת על ההיסטוריה הטכנולוגית, על הטלוויזיות הישנות, ההקרנות בשחור לבן ואח"כ בצבע, המחיקון והאנטי מחיקון וכל מה שהיה או לא היה בטלוויזיות של פעם, כל הנסיונות הללו נתקלות בפרצופים המומים, לא מבינים.

 

ובאמת, איך אפשר להבין. ילדים של היום שגדלו לתוך עולם של טלוויזיות מרצדות, מסכי לפטופ, מסכי מגע ועוד טכנולוגיות מתקדמות שמדברות דרך מסך, לא יבינו כלל את המקום ממנו צמחו כל אלה.

את התקופה בה לא היו טלוויזיות בכל בית, והשכנים היו מתקבצים בבית אחד שהיה בו טלוויזיה כדי לצפות בשידורים.

 

הנגישות הגדולה שיש היום וכל כך ברורה לדור הצעיר ובלתי ניתן כלל לדמיין מה היה לפני כן וכיצד הם הסתדרו בכלל בלי מחשבים? בלי טלוויזיות?

 

גם עולם הטלוויזיות בעצמו שהוא עדיין שריד היסטורי וותיק בשטח, הולך ומשתנה כל הזמן. אם פעם היו טלוויזיות קטנות בצורת קופסא, היום כל הטלוויזיות דקיקות גזרה ובעלות מסך גדול.

 

אפילו משך חייהן של הטלוויזיות השתנה לחלוטין. אם בעבר הלא רחוק , טלוויזיה לא היו מחליפים, אלא מתקנים והיא היתה מחזיקה מעמד עשור ואפילו שניים. כיום טלוויזיות הן בנות חלוף. בכל שנתיים שלוש כבר מחליפים דגם לאחד חדיש יותר, גם העלויות הזולות מאפשרות זאת.

 

אז מה דכתכם? האם עידן הטלוויזיות ישרוד פה לנצח, או שמא יהיה זה דינוזאור בעוד מספר שנים. אכן תסריט עתידי שקשה לדעת , עם כל התפתחות הטכנולוגיה וחידושים בעולם המסכים, הטלויזיות עדיין נשארות בתמונה וחביבות על רב האנשים כמסך הביתי בסלון שלהם.

You may also like...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *