בלדרות בינלאומית- להסיט את הכדור לצד שלנו

הדבר החשוב ביותר בכלכלה העולמית הוא בלדרות בינלאומית, איך אנחנו יכולים לנצל את זה לטובתנו? איך זה משפיע עלינו? ומה הם הדברים שכדאי לדעת לפני שמשתמשים בחברת בלדרות בינלאומית.

כולנו צריכים לקום בבוקר ולהגיד תודה לבלדרות בינלאומית, אפשר גם אחרי ברכות הבוקר(לדתיים שבננו). החיים היום יומיים שלנו מלאים בדברים שבלי בלדרות בינלאומית לא היו יכולים להיות איפה שהם היום. הקרמיקה שאנחנו דורכים עליה, הפלאפונים, המקרר, אפילו כוסות הפלסטיק שאנחנו שותים מהם, כל אלה יוצרו בחו"ל והגיעו לארץ בזכות דבר אחד שאפשר לזה לקרות והשם שלו הוא בלדרות בינלאומית.

עכשיו ברור למה הכלכלה העולמית מושתת כל השילוח הבינלאומי? ייצוא ויבוא, חשבו כמה מקומות עבודה הייצוא מייצר, כאשר קמים מפעלים שמיועדים לייצר לכל העולם ולא רק למדינה שהם נמצאים בה. גם מסחר בין ארצות שהביא לאינטרסים משותפים, לתלות הדדית והעובדה הזו דחפה ושימשה לגורם שמאלץ ודוחף לכיוון של הסכמי שלום.

בעידן של היום לא רק סוחרים גדולים ומפעלים עושים שימוש בבלדרות בינלאומית, גם אנשים פרטיים משתמשים בשירות בשביל לשלוח ולקבל מוצרים מחו"ל, יש את אתרי הקניות הרבים שמציפים את הרשת וישראלים רבים מזמינים משם ועושים שימוש בבלדרות בינלאומית. ישנם אנשים שמוכרים באיביי ובאמאזון ולא היו יכולים לעשות זאת אם לא השילוח הבינלאומי.

אם גם אתם אוהבים להזמין דברים מחו"ל או אולי לשלוח כדאי שתדעו כמה דברים לפני שאתם רצים לעשות זאת. כמו בכל מדינה שיש בה סחר בינלאומי יש גם תקנות של המכס שמגבילות ומטילות מיסים על משלוחים מסוימים וחשוב לדעת איך זה עובד לפני שמזמינים.

בישראל כאשר נכנס משלוח עם מוצר שנקנה בחו"ל, רשויות המכס בודקות האם הוא עלה יותר מ75$ אם כן, יוטל על הקונה לשלם מע"מ בסך 17% ממחיר המוצר, אם הפריט עלה פחות מסכום זה הקונה לא יחויב בתשלום. המסים נכנסים לפעולה כאשר הפריט עולה יותר מ- 200$ ואז זה תלוי בסוג המוצר ולאיזה קטגוריה מכסית הוא נכנס. אחוזי המסים משתנים מקטגוריה לקטגוריה וכדאי לבדוק באתר של הרשות לפני שמזמינים.

You may also like...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *