מזגן – נסיעה בטוחה ביום קיץ חם

ימי הקיץ החמים והלחים הם בלתי אפשריים ובלתי סבירים. בחודשי יולי אוגוסט, בין אם עובדים כרגיל ובין אם נמצאים בחופשה, יש ניסיון מתמיד להימנע ככל הניתן משהייה בחום אשר שורר בחוץ וכולם שועים לכיוון המזגן. יש חשיבות יתרה על הפעלת מזגן בנסיעה ברכב ממקום למקום. החום הנוראי ששורר יוצר עייפות קשה אשר פוגעת בריכוז ועלולה לגרום לתאונות בשל חוסר תשומת לב. יש חשיבות מרבית שמי שמרגיש עייף או בלתי מרוכז יעצור בתחנות דלק שיש בדרך להתרעננות. בין אם מדובר בשטיפת הפנים במים קרים, רכישת בקבוק שתייה קלה או כל משקה מרענן אחר ורק לאחר שמרגישים טוב יותר יחזור לנהוג.

לעיתים, אפילו כששוהים ברכב ממוזג החום והעייפות מכים. הרי בסופו של דבר מדובר בנהיגה בכלי רכב אשר קרני השמש חודרות מבעד לשמשה וגם אם יש תחושה לכאורית של אויר קר אשר יוצא מהמזגן, בפועל השמש עדיין מחממת. עם זאת, אין ספק כי על מנת לשרוד את הנסיעות ברכב, חייבים להפעיל מזגן. בימי קיץ חמים במיוחד אפילו הקירור של המזגן אינו מספיק ופשוט יש להימנע מנסיעות ברכב. מאחר ואני סובלת מחום, בתחילת כל קיץ, אני ניגשת למוסך של הרכב שלי ומוודאת שיש מספיק גז לקירור במזגן של הרכב. אני לא מוכנה לקחת את הסיכון שיגיע יום חם ואאלץ לנסוע עם חלונות פתוחים בלבד.

מאחר ואני מקפידה על הבדיקה של תקינות המזגן, באותה הזדמנות מבצעים לי במוסך בדיקה כללית של כל הרכב וכך אני מסנכרנת את שתי הבדיקות במקביל. לצערי, בגלל המעברים החדים בין חום לקור בקיץ, יש לי נטייה להיות חולה לא מעט אבל זה המחיר שאני מוכנה לשלם על מנת להיות בנוכחות של אויר מקורר כמה שיותר זמן. כמו כן, על מנת שאוכל להישאר מרוכזת ולעבוד ולתפקד כרגיל, אני חייבת שהטמפרטורה בסביבה בה אני שוהה לא תעלה על עשרים וחמש מעלות. ולכן, אני משתדלת לא לשהות בחוץ ולנוע ממקום ממוזג אחד לשני

You may also like...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *