מטבח – מקום לימוד להכנת האוכל

תקופת המבחנים מצטיירת לרוב האנשים כתקופה קשה ומתסכלת אבל בראייה לאחור אני רואה בתקופת המבחנים כאחת התקופות היותר כיפיות שהיו לי בחיים. בכל תקופת מבחנים, היינו מתכנסים כל החברים שלומדים יחד, לרוב שלושה עד ארבעה אנשים ומכינים לוח שנה ברור ומסודר של המבחנים ובאיזה מטבח נפגשים ללמוד לכל מבחן. זה נשמע מוזר אבל גילינו שמטבח זהו החדר שהכי נוח ללמוד בו. לכל אחד מאיתנו יש מטבח מרווח בבית עם שולחן אוכל אשר בקלות אפשר להשתלט עליו עם ספרי לימוד וכוסות קפה וללמוד בנוחות. בדרך כלל מה שאנחנו עושים זה מארגנים מחברת בחינה מוצלחת ללימודים למבחן, חלקנו מדפיסים אותה וחלקנו לומדים ישירות מהמחשב.

אנחנו עושים סבב שבו כל אחד קורא כמה עמודים עד שהוא זקוק להפסקת קפה ואז עוברים למועמד הבא. בגלל שהלימודים מתקיימים במטבח אז אין בעיה לקום באמצע ולהכין כוס קפה מבלי לעצור את הרצף של הלמידה. וכך, ברגע שיוצאים לתקופת מבחנים, יש לוח זמנים מסודרים באיזה מטבח לומדים כל יום או לכל מבחן. כל בוקר כולם מתייצבים בשעה עשר. בשעה אחת וחצי עושים הפסקה לארוחת צהריים של ארבעים וחמש דקות וממשיכים ללמוד שוב עד השעה שבע בערב. גילינו שכאשר אנחנו לומדים באופן מאורגן ומרוכז אין טעם בלימודים לתוך הלילה. לכולנו יש מערכות חיים ומחויבויות אחרות לנהל פרט ללימודים. עוד גילינו שברע שאנחנו לומדים במטבח, הפסקות יזומות שמישהו עושה בשביל לשתות מים או קפה, אינן מפריעות לרצף וניתן לקום מהשולחן ולקחת משהו מהמקרר או למלא כוס מים מבלי להפריע לכולם.

יתרה מכך, האווירה של לימודים במטבח היא משעשעת וכיפית ולא כבדה ומשעממת כמו לימודים באזור הספרייה או משרד אפל וחשוך. הכי חשוב, מעבר לכך שהלימודים הפכו יעילים ונעימים יותר הוא שהקשר ביננו החברים הפך חזק יותר ומלוכד יותר וגם נוצר לנו הומור פנימי שרק אנחנו הבנו. אין דרך טובה להסביר את החיבור החזק שנוצר בין אנשים אשר שותפים לאותה מטרה של לימודים למבחן ואז הזמן המשותף יחד מוליד כל מיני סוגים של שיחות אשר הופכים להומור פנימי של אותה קבוצה

You may also like...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *